2017. augusztus 31., csütörtök

Belesatírozta magát a hétköznapjaimba a kövérség

Mikor az ember elkezd vmit nem tudja milyen hatással van a másikra, csak csinálja és élvezi. Hiteles lesz majd ragadós. Mert igaz!

Vendégíró - ez az új címkém a blogon. Jönni fognak, írni fognak, neked és nekem is.




Belesatírozta magát a hétköznapjaimba a kövérség

„Semmi sem állandó, csak a változás maga” – mondta Hérakleitosz. De mégis van, hogy beletespedsz egy állapotba és hagyod, hogy beszürküljön az életed.  A szürkeséget sokféle dolog indikálhatja: utálod a munkahelyet, fáraszt a háztartás körüli sok teendő, nincs segítséged, sokat vagy egyedül, sose vagy egyedül, nincs pasid, vagy nincs nyugtod a pasidtól – egyszóval bármi, ami vagy túl sok, vagy túl kevés a számodra. A szürkeség alattomos és sunyi módon képes bemászni az hétköznapjaidba úgy, hogy nem is veszi észre az ember.  Van egy tuti módja, hogy kiszűrd az állapot átmeneti vagy állandósult jellegét: beszélgess magaddal! MOST tedd fel a kérdést, hogy mi az, ami zavar az életben és mióta. Ha egy éven túli a probléma, akkor tégy ellene valamit, ne várd a csodát, hogy helyrejön magától!

Az én szürkeségem kilóban mérhető. Sok kilóban és már régóta. A folyamat még 17 éve indult. Megismertem életem szerelmét és minden percet együtt akartunk tölteni. Elhagytam a sportot, jött helyette a közös evés, filmnézés. Először csak pár kiló, ami ugye alig feltűnő, majd egy munkahely-váltás okán egy év alatt feljött +15. Az elmúlt években olykor erőtlen próbálkozásaim voltak különböző fogyókúrákkal, éhség és nyavalygás, hogy nem megy, nincs időm - közben pedig utálni, hogy kövér vagyok és még pár kilót felszedni. Őszintén szólva, összességében viszont elfogadtam a testem, nem foglalkoztam vele és csak akkor zavart a háj, ha láttam magam fényképeken, vagy  ha nem a szokásos ruháimat vettem fel. Belesatírozta magát a hétköznapjaimba a kövérség.

Idén nyáron azonban több ismerősöm, barátnőm is életmódot váltott. Ki így, ki úgy – nem ez a fontos. Inkább az számít, hogy motiváltak engem is a cselekvésre és most én is elkezdtem. Ha Ők meg tudják csinálni, akkor én is megpróbálom!  Az alapelv a cukor száműzése és minél kevesebb szénhidrát. A célom nem kilók, vagy centik, hanem egy testkép elérése. Van a lelki szemeim előtt egy test, ami nem hájas és puha, hanem egészséges és guszta. A további életemben nem akarok „nagydarab asszony” lenni (fúúú, de utálom ezt a kifejezést), igenis kiradírozom ezt a szürkeséget az életemből.

Mi az ami változott?
-          6 hét telt el az elhatározásom óta, ez idő alatt 5,5 kiló ment le
-          Már kisebb méret kell, meg nadrágszíj az év elején viselt nadrágokhoz
-          Szebb lett a bőröm
-          Kizártam az étrendemből azokat az ételeket, amelyek édesek, lisztesek vagy túl sok a krumpli bennük – ne adj’ Isten e három kombinációja (pl. szilvásgombóc J ). Ma paradicsomos káposztát fogok enni, kolbásszal.
-          Nem kellenek a divatos életmód-váltós kaják. Próbáltam, de éhes voltam tőlük, mert vagy nem ízlett, vagy kevés volt. Ja, és még drágák is. Inkább megeszek 5 tükörtojást paradicsommal, paprikával, mint egy lazac steaket salátával.
-          Nem csinálok desszertet, édesítőszereset se. Ha érzem az édes ízt, akkor máris bekapcsol egy gomb az agyamban és elkezd hiányozni az édesség. Gáz, de tisztára olyan vagyok, mint Pavlov kutyája.
-          Többet próbálok gyalogolni, a tornánál egyelőre útban van a testem. Aki hasonló cipőben jár, tudja, hogy ez mit jelent.

Rövid távú terv a sport bevezetése, a középtávú (1 éves) pedig, hogy szeretnék legalább 15 kg-ot leadni, aztán még pár kilótól megszabadulni és végül hosszú távon egészségesen, energikusan és csinosan élni, míg meg nem halok. J

Zárszóként: ha én el tudtam kezdeni az életmódváltást ennyi év kövérség után, akkor itt az ideje, hogy rászánd magad arra, hogy VÁLTOZTASS és kilépj a saját szürkeségedből, legyen az túlsúly, vagy bármi egyéb.

Enikő

Köszönet az írásodért!
N.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése